Adana-Hatay Bisiklet Turu Hazırlıkları

Herşey birkaç ay önce arkadaşım Erhan’ın 2021 yılı tur planlarını anlatmasıyla başladı. Pandemiden dolayı hepimiz bunalmıştık zaten. Ben şehir içinde bisiklete binmeye devam etsemde kamplı uzun turun yeri bir başka oluyordu.

Erhan ve Fatih pandemi yasakları kalkarsa Mart ayında Adana-Hatay turu yapmaya karar vermişler ve benide davet ettiler. Böyle bir fırsatı kaçırır mıyım! Hemen, “evet” dedim. 3 adet Cr-t World bisikletli adam tura çıkıyor, “Müthiş!” Bir whatsapp grubu kurup sürekli iletişimde kalmaya karar verdik. Planımız Mart sonu gibi tura çıkmaktı. Onlar tam gün mesai çalıştıkları için planı şu şekilde yapmışlardı; “Perşembe gecesi Ankara otogardan otobüse binip, Cuma sabahı Adana otogardan turumuz başlayacak ve pazar akşamı Hatay otogarda son bulacaktı. Toplam 3 gün 2 gece olacak şekilde plan hazırdı. Fatih sağolsun rotayıda çıkarmış. Planlar konuşmalar derken Mart ayı geldi. Yasakların kalkma haberi de gelince 11 Mart Perşembe gecesi gitmeye karar verdik

Listeler hazırlandı, eksikler tespit edildi, konuşmalar yapıldı. Aramızda en heyecanlı Fatih’di. İlk konuşmamızdan sonraki günler bende çok heyecan vardı ama nedense sonraları pek heyecan kalmamıştı, ta ki son 2 güne kadar! 🙂 2 hafta kala çanta düzeni üzerinde uğraşmaya başladım. Listemi hazırladım. Hava durumlarını yokladık. Tur kısa olacağı için yanımıza fazla malzeme almayacak ve 2 heybe çanta ile çıkacağız. Bazı malzemeleri paylaştık. Örneğin, Ocak, Gaz Kartuşu, Ocak Rüzgar Kesici ve Termos bende, Tencere tava Erhanda ve Yemek malzemeleri yağ vs. Fatih’de olacak şekilde anlaştık.

Erhan gezilecek yerleri listeliyordu.

Benim listem şuydu;

Şişme Yastık
Kafa lambası
Çadır Lambası
Fermuarlı gözde; ” Cırt gerdirme, Çok amaçlı penseli Çakı”
Mandal, İp, Poşetler vb.
Alt – Üst Yağmurluk
Terlik
Ayakkabı
Tuvalet Kağıdı
Hijyen Çantası; ” Deodorant, Şampuan, Sinkov, Krem, Banyo ve Yüz Havlusu”
Kilit

Ocak Rüzgar Kesici
Tabak
İlyardım Seti
Fermuarlı Cebe: Tamir Kutusu(Yedek Yama, torx Alyen, Civata, Zincir Sökme Takma, Powerlink)

Portbagaj demiri üstü:
Çadır-(Kılıfın içinde Çöp poşeti)
Kancalı Lastik
Ayakkabı

Otogara giderken Üstümde:
Boxer
Outdoor Pantolon (Şort olabilen)
Atlet

Ön Işık
Km Saati
Ayna

Bir yandan çantalar hazırlanıyor resimler paylaşılıyordu.

Benim çadır polleri sebebiyle heybelere sığmadı ve bende dışarıda taşımaya karar verdim.

Hazırlık süreci heyecanla geçerken 3 gün kala Otogara bilet almaya gittik. Metro firmasının yazıhanesine gittim ve oradaki görevlilere Adana seferini ve fiyatını sordum. Bisikleti ücretsiz taşıyıp taşımadıklarını teyit etmek için özellikle otogardan bilet almak istedim. İnsanlarla birebir iletişim her zaman daha etkili oluyor bence. Özellikle 3 adet bisikleti alıp almayacaklarını öğrenmek için görevli arkadaşa sormaya başladım.

Ben: 3 adet bilet alacağız ama 3 adet bisiklet alıyormusunuz?
Görevli: Alırız tabii.
Ben: Bakın öyle diyorsunuz ama sonra tam otobüse binerken muavin yada şöför sıkıntı çıkarıyor
Görevli: Yok öyle birşey sen 3 bilet alacaksın, onlar bisikleti almayacak öylemi?
dedi ve güldü.

Bende Fatih ve benim biletlerimi aldım. Erhan’a o an ulaşamadığımız ve TC ve Hes kodunu bilmediğim için biletini alamadım ama ayırttırdım. Erhan’da akşam online olarak biletini aldı.

Bugün google earth uygulamasından rotanın uydu görüntülerine baktım ve gördüğüm kadarıyla harika bir rota bizi bekliyor. Google maps’de rota şu şekilde;

1. Gün:

2. Gün

3.Gün

Son gün Fatih bize harika bir rampa hazırlamış ki orası nasıl olacak bakalım. Ama o rampanın inişi muhteşem olacak ve indikten sonra sahilden Hatay’a doğru pedallayacağız gibi görünüyor. Sanırım o meşhur bisiklet yolundan süreceğiz.

Google Earth’de tırmanışın resmi;

Bakalım bizleri nasıl bir macera bekliyor? Döndükten sonra sizleri nasıl bir anı yazısı bekliyor?

Son saatler:

Varan 1;

Son dakika golü geldi Metro Turizm’den.

“İyi günler METRO TURİZM den almış olduğunuz sefer iptal olmuştur bilet iptali veya değişiklik için 0850 ……….. dan irtibat kurabilirsiniz iyi günler.”

Hemen organize olup başka firmadan aynı saate bileti aldık. Bilet alırken numarasını aldığım görevli arkadaş izin günü olmasına rağmen aradığımda bana gayet yardımcı oldu. Kenan kardeşime teşekkür ederim. İşini severek ve iyi yapan bir arkadaş. Bir tecrübeyi daha cebe koyduk! Teşekkürler Metro Turizm yüreğimizi ağzımıza getirdin!

Varan 2;

Dün 70 km lik bir çorbacı turu yapmıştım dönüşte arka tekere zımba teli girdi ve yedek lastiği takıp eve gelmiştim. Dün patlayan iç lastiği tamir etmek için oturdum yamadım. Sonra lastik basınçlarını kontrol edeyim derken birde ne göreyim arka lastik inmiş. Hemen söktüm baktım, taktığım iç lastik yamasından açılmış. O yamayı 2 sene önce yapmıştık yedekte duruyordu. Hemen dün patlayan ve yeni yamadığım iç lastiği taktım ve hava bastım.

Uzun tur için evden çıkmadan 2-3 saat önce lastikleri de kontrol etmek lazımmış. Bunu da cebe koyduk! 🙂

Okuduğunuz, için teşekkür ederim, herhangi bir sorunuz veya öneriniz var ise yorum kısmına yorum yazmayı, yazacak hiçbir şey bulamıyorsanız, sadece “Teşekkür ederim” yazmanız beni mutlu edecektir. Ayrıca sosyal ağlarınız da bu yazıyı paylaşmayı unutmayın lütfen! Sağlıklı ve mutlu sürüşler dilerim.