Dalyan’dan İztuzu plajına bisiklet turu

Merhaba arkadaşlar geçen sene ilk çadırlı tur tecrübem Çanakkale bisiklet festivali ile olmuştu. Daha sonrasında Hürpedal Ortaca Bisiklet festivali ve Gökova Bisiklet turlarına katılmıştım.
Bunlarla ilgili video çektim fakat burada paylaşım yapmamıştım. Dilim döndüğünce sizinle paylaşmak istiyorum.

190301

Bisikletimi hazırladıktan sonra evden AŞTİ (Terminale) sürdüm, otobüse yükleme muavinle şöförle malum bisiklet taşıma muhabbetlerinden sonra gece yolculuğumuz başladı. Ortaca’da inip bisikletleri topladıktan sonra kahvaltı yapıp dalyana doğru yola koyulduk. 10 km civarı sürüşten sonra Dalyana kamp alanına vardık. Çadırımızı Akdeniz’i, Köyceğiz gölüne bağlayan dalyan boğazı manzaralı bir yere kurduk. 2018 Mayıs Etkinliğinde İztuzu ve Sarsala koyları tur güzergahında olmadığı için daha önce katılan arkadaşların tavsiyesi ile Hürpedal Festivaline birkaç gün önceden gidip kendimiz festival başlamadan buralara tur yaptık.

190299

Çadırlarımızı kurduktan sonra ekip toplandı karar verdi ve İztuzu plajına gitmeye karar verdik.
Rota şu şekilde;

190298

Dalyanın içinden geçtikten sonra haritadaki rotadan ilerledik. Dalyan merkezden uzaklaştıktan sonra sağımız solumuz tarlalar ağaçlar ile kaplı soğuk asfalt diye tabir ettiğimiz yolda ilerledik. Bir süre sonra karşımıza çıkan ilk büyük su kitlesini deniz sanarak sevinen Ankaralı ben

bir süre sonra bu muhteşem manzaranın Sülüngür gölü olduğunu öğrendim.

Gölün etrafından dolanarak plaja giden yolu takip ettik. Bir süre sonra tırmanış başladı ve kısa bir tırmanıştan sonra bir tarafımda çam ağaçları diğer tarafımda göl manzarası arasında yokuş aşağı inerken büyülendim resmen. İnerken Bulutun triban 520’nin lastiği sıcak havanın etkisiyle patlayınca tam da aşağıdaki resmin olduğu yerde durmak zorunda kaldık. İyi ki de durmuşuz, resim çekemeyecektik yoksa! Bence aksilik bile olsa bir turda olaya iyimser olarak bakmak lazım diye düşünüyorum.

190303

İniş bittikten sonra karşıma çıkan manzara süperdi. Hemen denize koştuk.

Bence Muğlanın her yeri ayrı bir güzellikte, kesinlikle görülmesi gerek ve hızlıca geçmek yerine sırf buralardaki koylar için ayrı bir tur planı yapın pişman olmazsınız!

Bu festivalleri dilim döndüğünce ve elimden geldiğince çekip videolarını youtube’da paylaştım.
Sürçü lisan ettiysek affola!

İyi seyiler dilerim.

Herhangi bir sorunuz veya öneriniz var ise yorum kısmına yorum yazmayı, yazacak hiçbir şey bulamıyorsanız, sadece “Teşekkür ederim” yazmanız beni mutlu edecektir. Ayrıca sosyal ağlarınız da bu yazıyı paylaşmayı unutmayın lütfen!

Merhaba ben Volkan, bisiklete binmeyi, tasarlamayı, üretmeyi ve seyahat etmeyi seviyorum. Youtube kanalımda bisiklet, kamp, seyahat, eğlence ve macera temalı vlogları üretiyorum. Ürettiğim içerikler ilginizi çekiyorsa tekerin dönmesine katkı sağlamak için, kanalım’a abone olup videolarımı beğenmeyi ♡ unutmayın lütfen.

Destek olmak ister misiniz?

Başka bir yazıda görüşmek üzere takipte kalın, hoşçakalın!